Saturday, April 3

AfterSki - Excellent Crime

After a Long Friday of penance and fasting called Good Friday, we once more can celebrate the Easter Eve with a drink and a novel. In Norway most people are reading Crime novels during Easter. Why?
The combination of Easter + Crime = True has become so obvious that people even loved it even milk cartons were adorned by small crime stories on Easter Day. The tradition of Eastercrime has its origins in 1923, when the Gyldendals publisher, Harald Grieg, put an ad that looked like a regular news bulletin on the front page of Aftenposten, entitled "Bergen train robbed last night." The ad advertised for the new crime book to Nordahl Grieg and Nils Lie. More information of Easter Crime can be found in Adressa.no

I have two Crime Novels on my desk this year, both written by receivers of the Riverton Prize "The golden revolver". Kurt Aust in 2003 and Tom Egeland in 2009. Another of my favorite Crime novelists Ruth Rendell received the Riverton International Prize of honor in 1991.

7 comments:

Sologbolig said...

Min favoritt blant disse er Egeland. Ha ein fortsatt fin påske.

Petunia said...

Her mottas alle boktips med stor takk. Tom Egeland ha jeg enda ikke lest noe av, men det er rett rundt hjørnet!!
Ha en strålende fin påskeaften!

ASSA said...

Egeland høres spennende ut!

Ønsker deg en fortsatt fin påske :D

karna said...

Jeg har også gjort unna en krim, krimbøker er for meg å koble totalt ut av den hektiske hverdagen. Og jeg leser til jeg er ferdig ,-) Kjempekoslig blogg du har, masse spennende. Ha en god påskeaften.

Elisabeth Augusta said...

Ruth Rendell er en av mine favoritter også. Det samme er Minette Walters.

Mia Folkmann said...

Jeg har også læst rigtig mange Ruth Rendell bøger, men de to du nævner kender jeg ikke. De må checkes ud... :-)

Turid Holm Flaa said...

God lesning og god påske videre. Her i huset har det gått i krim på tv, men denne påska har jeg ikke funnet noen virkelig gode. Mulig jeg ikke har sett på de rette. Masse hilsen Turid