Thursday, March 19

Oslo Skyline is changing

Click in the photos to see them larger and in best quality.
On a Thursday evening lots of bloggers world wide is posting their skies with different way of looking at clouds. That is ok. I do something different. I bring my camera on a safari as part of my daily exercise strolling around my hometown areas.
In Oslo new areas of institutions, apartments, shops, restaurants and recreation areas are developing in close communication with sky and water. We call it The Fjordcity.

We have for a long time had our Aker Brygge, but now Tjuvholmen is rapidly developing.This construction is closest to the water, and will give a fantastic view out the Oslo Fjord if not the next development at Filipstad kills it all.Some of the houses are finished and inhabitants have moved in. The architecture is intriguing.From this square you can see all the way up to the so called Bryggetorget which is the main square at Aker Brygge.This photo is another example of the spectacular designs and architectural challenges you can find in the area.
I will later (after another trip to the Opera and Bjørvika) return with the plans for future development of this area.

5 comments:

Rune Eide said...

Blir det noe igjen av det "gamle Oslo" i det hele tatt?

Anne said...

..og man snakker om finanskrise???
Med den byggeaktiviteten skulle man tro det var oppgangstider de lux???

Ganske så enig med deg både når deg gjelder SW og ABC, det blir litt rart på se på skybilder en torsdag kveld, litt av et kjør oigrunn, men tar det mer og mer med ro jeg. Gidder ikke stresset med å poste for å komme tidlig i køen. Legger ut de bildene jeg ønsker også får de se de som gidder. antallet kommentarer betyr ikke så mye lenger heldigvis.

Ha en flott fredag da kjekken.

klem herfra.

Merisi said...

Beautiful modern architecture!
I love the touch of whimsy, perfect for me. When can I move in? ;-)

Petunia said...

Blir litt hipt og kult for meg dette. Likergamle hus,jeg. Men det blir jo disse en gang også..

Angående ABC
Det er fredag, lørdag og søndag som er ABC dagene. Grunnen til at det ble lagt ut i går, var at jeg var opptatt i hele morges frem til nå. Det ble lagt ut i 23 tiden i går kveld - ikke i 1930 tiden som du påpekte. Det var da jeg laget det.
Det er ikke meningen dette skal bli noe pes og det er vel opp til oss alle å ikke gjøre det til det. Når innlegget blir lagt ut burde vel kanskje ikke ha noe å si for om man får besøk på bloggene eller ikke? Jeg synes ikke det, men det er kanskje litt naivt av meg. Jeg synes det er like dumt at folk må sitte hele fredagen å vente på at jeg skal komme meg hjem for å legge ut innlegget. Folk skal kanskje på hytten eller ut på andre aktiviteter. Men som sagt. Meningen er å legge ut innlegget fredag morgen før jeg går på jobb. Og det er fasiten!

Zip n Tizzy said...

I've been to Denmark, where my grandfather's family is from, but never to Norway.
I love this new architecture! What is the local response?
We always have lot's of new developement in CA but sadly most of it is very boring.