Friday, January 9

Leaflets and images the day after

The leaflet above show why many of us cry out our protests against the Israeli aggression in the Gaza Strip. The use of massive force against civilians and children is completely out of proportions.
Stop the Gaza war and the occupation of Palestine!
Yesterday´s demonstrations in Oslo made lots of broken windows in the city center, but in this shop we saw no reports of stolen watches. You can still buy your Patek Philippe.

In the neighborhood of the Israeli embassy, an owner has put the following plea in his windows:
Please, do not breake more windows (Hurray Palestine)

5 comments:

Ivar Østtun said...

Har problemer med å velge side her jeg Arne. Det kommer garantert av at jeg ikke kan nok om grunnen til konflikten. Men Hamaz er nok ikke de snilleste gutta i gata de heller. Det er helt forferdelig med det som skjer mot uskyldige sivile. Barn, kvinner, gamle og unge.
Hørte på radio i dag at konflikten er 3000 år gammel. Og da spør jeg meg, hvilke sjanser har vi i dag til at det skal bli fred der nede?
Mange hundre har blitt drept i Kongo de siste dagene. Ingen demonstrasjoner til støtte for de.
Det er viktig at folk engasjerer seg, men i likhet med meg tror jeg at mange forstår for lite om konflikten.
Uansett hvem som er "snill" og "slem", dette er forferdelig det som skjer. Setter pris på at du publiserer dette.

Ha en fredfull helg, Arne

Rune Eide said...

Jeg må innrømme at jeg støtter Arne her, selv om vi kan være ganske uenige angående andre politiske emner.

Konflikten er gammel og Hamaz er bare en liten del av problemet. Den volden som vi nå ser er et resultat av den volden Israel selv har vært med på å fremprovosere. Et folk i en konsentrasjonleir har ikke mye de skal ha sagt mot F-16 fly og Apache-helikoptre. Man kan ikke løse Palestina-spørsmålet ved å bombe Gaza-stripen ut av historien. Når Siv Jensen ståpr på talerstole og støtter denne bombingen blir jeg både trist bog redd. All honnør til Kr.Fs Høibråten som sa nei-takk til det arrangementet.

Det gjelder å ha sans for proporsjoner.

GundaM said...

Hva med å slippe til kvinnene der nede...? Og å velge side..Det r vel fra mitt ståsted umulig. Ufattelig slik skjer i år 2009

Lukk opp din hjertedør, og slipp kvinnen til...
Ja Arne, skjønner du begyner bli lei den døra mi, men slik går no dagan oppi lia her da vet du ;0)

God helg!

Anonymous said...

Watch FREE full-length Movies, TV Shows, Music (over 6 million digital quality tracks), Unlimited Games, and FREE College Educations (Stanford, Oxford, Notre Dame and more) @ InternetSurfShack.com

Anne said...

Ganske så enig med ivrige Ivar her gitt. Vanskelig konflikt, men uansett, det er ufred, og det er mange sivile som lider MYE!! og det stikker dypt inn i sjela mi.
Har selv hatt en mann som har tjenestegjort lenge der nede, har heldigvis sluppe unna det uten skader på sjel og legeme :-) ikke alle her heller er like heldige desverre.


Men flott post ja, viser at noen bryr seg!! og det er viktig.