Friday, January 2

Back to normal - almost

After days with eating and drinking, this morning an ordinary breakfast could take place in front of our kitchen fireplace.
No more herring in curry, smoked and marinated salmon, Fenalår or Spekeskinke, fat cheeses or/and akevitt. Back to Bacon and Egg and Grovbrød med Spelt. It is almost back to normal conditions. But it is Friday, and only hours till an upcoming weekend. Still some leftovers in the fridge, closed at Cafe Christiania, no Tour de Ski on TV, so we plan for a short stay at fru Burum´s later this afternoon.

7 comments:

9na said...

Nam nam det ser jo ikke s ille ut med egg og bacon heller da...
Yummi, it doesen't look too bad with bacon and eggs anyway,,,

ANNA-LYS said...

En go fortsättning på 2009!!

Ivar Østtun said...

Egg og bacon ja. Men du Arne, du trenger ikke kutte ut akkevitten for det vettu. Har du prøvd med øl og akke til egg og bacon. NAM sier jeg :-)

Rune Eide said...

Signe maten og God Fornøyelse.

Petunia said...

Jeg liker nå hverdagene best jeg da!
Hadde jeg spist egg & bacon til frokost, så tror jeg ikke jeg hadde trengt å spise mer den dagen... Her går det i havregrøt eller kornblanding og biola. Ikke for det at det er nyttår, men fordi det fast frokost for meg - bortsett fra søndag og helligdager. Da er det rundstykker servert på sofaen av min mann.
Ny Pondusstripe inne hos meg i dag:)
God helg til deg!

Anne said...

Godt Nytt År til deg kjære venn.

Ser du er tilbake i normalen ja, og godt er vel det på en måte også, ribbesvor, akevitt og marsipan er jo ikke noe leve på i lengden vel??

Først nå ser jjeg de flotte bildene fra spisestuen deres også, i de bokhyllene der skulle en leselysten trønder kunne gått litt berserk du!! Et hjem uten bøker, er som et hjem legeme uten sjel, er ikke det et ordtak??

Ha nå en strålende helg sammen med din fru :-))

klem herfra.

Maria Verivaki said...

... and that kitchen fireplace - what a delight!
a happy new year!