Saturday, November 22

Munch Exhibition at Kaare Berntsen

Three years ago I posted (in Norwegian) my Christmas Calendar for 24 days from December 1st up to Christmas Eve, covering Norwegian traditions for every day. A vital contribution to this calendar-blogging was the art-calender from Gallery Kaare Berntsen.
The Gallery´s Christmas Calender for 2008 is shown on the top of this post, and includes 12 master pieces by Edvard Munch which we had the opportunity to see at the walls today.

Since no photo shooting were allowed in the Gallery, I present some of my own imitations of Munch´s paintings.
Exhausted
Red haired Madonna
Lonely
Lost Virginity

As Munch himself once said:
"I have always worked best with my paintings around me"

9 comments:

Torsdag 1952 said...

*** wordless *** "nearly"

Gerald (SK14) said...

I'd love to visit a gallery full of Munch. It is something I haven;t done in a long time.

Anne said...

Kjenner med fader igjen i hvert eneste bilde du..., enten er det rødvinen eller så er det dogg på brillene...men det ER sant altså!

Pernille said...

Andventskalender er skøy det. Jeg har en hvert år og det vokser jeg aldri i fra. Heller ikke strømpe på senga lillejulaften.
Så flott og spennende kalender du har. Er sikker på at det hadde blitt flott med dine bilder på også!:)
Så spennende det ser ut på atelieret ditt. Der tror jeg at jeg kunne ha stått i timesvis å titte meg rundt uten å kjede meg! Ser mye jeg liker:)

Unknown said...

Det var en fin og artig julekalender.
Kunst er ikke min sterke side, men maleriene er flotte i mine øyne.

Ha en fin søndag dere også.

Rune Eide said...

Det er på tide du får laget din egen utstillig - du fortjener å bli vist i et større format enn en PC-skjerm.

PS Takk for hyggelig kommentar - ta en titt på denne varianten.

mrsnesbitt said...

You will find my post interesting!

Jane Hards Photography said...

I am a huge Munch fan, and thes interpretaions are indeed very mush in that vein. Striking, nightmarish images.

9na said...

whow...