Thursday, November 27

Closer to Fifty than Forty

Du dæken Arne, nærmer deg søtti..? Nå tuller du! Ser ikke en dag eldre ut en noen og førti spør du meg!
This comment yesterday made me think about AGE. What is age?

According to Dictionary and Wikipedia : "the length of time that a person has lived or a thing has existed."
According to some TV shows there may be a difference between physical age and living age: "Your Virtual Age is a reflection of your health and vitality."
According to pedagogical psychology: age has to deal with expectations, and divided into levels of maturity: "age is directly proportional to professional growth"
According to fashion magazines and marketing: age has to deal with your look and image.
Many women stop their age at 29.
Men have their middle-age crisis in the forties.

As said in the comment "you look like forty +"
The fact is I am closer to 50 than 40.

As you all know Pictures can hide the truth (I have a retouch button in my iPhoto software),
Text may be twisted,
Blogging names are often used to cover a persons real identity,
and as Munch said: "Paintings are moods, impressions of the life of the soul"
One of my paintings gives it all:If you not want to calculate age in years. Would it be more interesting to use weeks or months, or minutes or seconds. By moving to the links there are a calculators ready for you.
If you want to know more about Biological and Virtual age use this Life Expectancy Calculator, and if you also want to see how your age is dependent of living on this planet compared to other worlds, go here

7 comments:

Rune Eide said...

Den satt tenker jeg!

Pernille said...

Å nei jeg vil ikke kalkulere alderen min.
Hodet mitt sier jeg er 18 og med masse erfaring. Hva kroppen sier vil jeg helst ikke tenke på. Hi hi.
Men du ser da virkelig ikke ut som at du nærmer deg de søtti. Det nekter jeg å tru på!

Mye fakta her, men jeg vet ikke om jeg vil vite noe fakta. Jeg fortsetter o bo i min 18 årsboble til den en dag sprekker. Så får jeg ta det fra der;) Hi hi.

Huff, jeg tulla fælt no. Men det skjønner du nok;)

Marie said...

Rart dette med alder. Då eg var ung var ei "kåna" på femti gammal. No er dei slett ikkje gamle, dei er jo jamngamle med meg og eg er ikkje gammal, hehe

For meg var det litt rart å passere femti, er jo ikkje ungdom lenger då. I gårkveld var eg på strikkekafe i same huset som eg gjekk på skule då eg var jentunge. Gangen var som då. Så kjent som om det var i går og likevel så uendeleg lenge sidan...

Du ser slett ikkje ut som om du nærmar deg 70 nei!

PS. Det kjem nok eit innlegg med dei nye dyra etterkvart hos meg. Eg har ikkje vore så mykje i fjøset etter at dei kom. Rart igrunnen å kome inn der, berre framande dyr...

Maria Verivaki said...

if we look after our health, take care of the food we eat, and take only necessary risks, we can be as old as we want to be, but it pays to have a bit of luck running on your side too

Ivar Østtun said...

Med alderen kommer visdom, Arne. Og som mange damer liker å si for å trøste seg selv: Alderen er bare et tall :-)

9na said...

Arne, jeg mente 70-bussen.. Tar alltid feil av de to nummerene... 70-bussen ned til byen er pyton med svinger og humper for oss med bilsyke... Og etter bussen kommer toget og etter toget kommer en ny buss... Kan ikke rutenummerene på de heller. Men takk for rutetabellen, vi kjører 79 ruten også, særlig nå med en bil med havarert gearkasse, en med sommerdekk og en som Kjæresten bruker. Altså har jeg kjøpt meg busskort. Ha en fin dag. Og huskk at alder er subjektivt.

Anne said...

Tja hva skal man si, blir faktisk mindre og mindre opptatt av dette mad alder jeg. Det gjelder å nyte hver dag som om den er den siste kanskje..., vel kanskje ikke så sterkt, for da hadde man sikkert blitt fengslet i morgen???