Monday, November 3

Bridges Between me and Art

This month I have chosen bridges that for me all relates to Art.

The bridges are either art in itself or leading us to a place where art can be found.

First a painting by Magne Rygh showing the junction with roundabouts in different levels close to the new Opera House in Oslo.The next is connecting Aker Brygge to Tjuvholmen in Oslo where architecture art is expressed through modern buildings.The next bridge is over the (presently dry) duck pond in the Royal Garden, Oslo leading direct to the Artist´s House, where art for 771.000 nok was sold this year through "Høstutstillingen" seen by 32236 visitors.A bridge seen by most Oslo visitors, are the bridge crossing the Frogner river in the Vigeland sculpture park. This bridge is leading from the Main Entrance to the Monolith Hill. On this bridge the famous Sinnataggen (Little angry Boy) is located.In Stokholm, Sweden the next bridge is leading to Skeppsholmen where the Museum of Modern Art is located. On the other side the Nationalmuseum Sweden is located.Then we return to pure art and see the Da Vinci Bridge reconstructed (240m) by the Norwegian Painter and artist Vebjørn Sand. The bridge serves as a pedestrian crossing over European route E18 in Ås, Norway.More Bridge Builders can be found by visiting RuneE´s Visual Norway

19 comments:

Anne said...

Her var jammen et stort utvalg.
Utrolig flotte bror du har valgt ut til dagenspost.
Likte den forran KunstnerHusetså godt jeg da, legg bare merke til alt løvet som ligger på vannflaten der. Vakkert, helt dekt jo.

...og den nye headeren du :-0 den var skikkelig flott. Et godt minne om en sommer det.

Varm klem herfra, men nå må jeg springe på jobb snart.

9na said...

Flotte bilder som alltid hos deg Arne, og hyggelig header bilde også. Kos deg i dag da.

Anonymous said...

A great selection of bridges, all interesting in different ways. I love the Da Vinci bridge - a beautiful shape.

Rune Eide said...

Du har funnet et rikt utvalg, men jeg falt for den første - der er det noe som et enkelt foto kan ha problemer med å fange opp. Men det er da bra at man har flere overlappende men ikke identiske kunstformer?

Ivar Østtun said...

Her har du virkelig fått med deg mange fine eksemplarer av "arten". Flott variasjon.

Anne-Berit said...

Her var det mange fine broer.Har vært i Vigelandsparken,så den broen har jeg gått på.Og vi har nok kjørt under den på Ås.
Må ta oss bedre tid neste gang vi er i Oslo så vi får sett mer av det byen har å by på.
Ha en fin mandag!

Pernille said...

For et flott utvalg av viktige broer du viser oss. Noen kjenner jeg godt til. Andre er ikke så kjent for meg. Men flott å se på dem. Nydeliger broer!

Du har nok sikkert helt rett i det med riksvei istendenfor E6. Jeg kan bare ikke huske at vi kalte den for riksvei. Men når du skriver det i kommentaren min, så detter det noen små grå på plass i hodet mitt. Hi hi. Ja, hva jeg ikke lærer av deg:)Hærlig, Rune:)

Ha en kjemoekos dag der nede:)

Klem fra Pernille

Pernille said...

Glemte å si at du har fått deg et nydelig bloggbilde av deg på toppen. Skikkelig fint og koseligt:)

Maria Verivaki said...

your bridges are works of high technology - the rivers are mesmerising. your photography is fantastic - i love the depth these shots have...

EG CameraGirl said...

Beautiful bridges, Arne. And art is a bridge between people when words are not enough to express it all.

PERBS said...

My favorite was the next to the last because of the angle you shot it.

Unknown said...

Flott og variert serie med bro bilder. Har både gått over eller kjørt under disse broene. Det har også blitt noen runder i trafikkmaskinen opp gjennom årene.

Alle brobildene er tatt på bruntrøye siden, i enden av broen ligger Krokstadelva. :)

ANNA-LYS said...

Du är så kreativ, ArneA!

(( klem ))

Dick said...

Nice shots, I like the painting too.

Gerald (Ackworth born) said...

I love the painting very much - truly expressive and I like the reflections in the photo of Aker Brygge - I sometimes visit the Aker Brygge webcam but haven't done so for a while.

I'm not so keen on the Da Vinci bridge - it looks like a hump.

Liv said...

Skal si du har funnet mange flotte broer!
Godt jobba!

GAWO said...

Av et rikt og spennende utvalg velger jeg den første broen. Men det var fordi jeg tenkte jeg skulle velge. Egentlig liker jeg alle :-).. så da tar jeg hele bunten.

Marie said...

Flott innlegg med fleire fine bruer!

Uff, eg hadde ein skrivefeil på innlegget mitt. Det skulle stått Fjæra med stor F. Altså Fjæra innst i Åkrafjorden. Eg har vore inne og retta det no.

Ha ei fin veke :)

Lew said...

All are interesting bridges. Great architecture always has an artistic component. I especially like the Monolith. The water fall and the opening over it adds beauty to the bridge. Thanks for visiting my bridge. The end of the Wilson bridge is in a park and there are rails near the bridge so I believe there will be great vistas of the bridge and river.