Monday, October 13

Visiting Drammen

For me the city Drammen 30 minutes from Oslo, has only been a traffic bottleneck from the early days, and a town under the motorway-bridge on the E18-road to and from Southern Norway.
John has through his returning photos of the Ypsilon Bridge (the pride of people from Drammen) made me aware of the city in a different way, and yesterday we took a short ride to his domestic area.
Drammen originally consisted of three small seaports: Bragernes (See church above) on the northern side of the Drammenselva river and Strømsø and Tangen on the southern side.Drammen´s unique geographical location made the city a centre for seafaring, ship building, log driving, timber trade and - from the 19th century - paper and pulp industries.
The Ypsilon Bridge is John´s privilege, but I must admit it is spectacular.
The walking area on the southern bank has in addition to apartments, public offices and cafes, some very interesting sculptures making the environment intriguing.
On the northern bank where the oldest Norwegian Brewery: Aass Bryggeri (photo below) at the moment is preparing for this year Christmas Beer these sculptures can be found:
All my photos from this Sunday Photo Safari can be found at My Gallery

8 comments:

Unknown said...

Dette var en meget flott presentasjon av byen vi bor i Arne.

Håper der hadde en fin dag.

Siden du tok deg av Drammen så har jeg vært en tur i gamlebyen i Fredrikstad :)

Ha en flott uke!

9na said...

Fine bilder og informativt Arne...!

Rune Eide said...

Drammen er tydelig mer verde en dram i timen!

PS ("Pig???????)

Gerald (Ackworth born) said...

I'd never heard of Drammen until I encounterd John's marvellous blog.

That mirror ball photo is tremendous!

Anne said...

Vet du, har tenkt tanken jeg også, etter at jeg ble kjent med bloggen til John. Allikeve var det kejmpekjekt at du tok oss med på en tur. Blir på en måte litt mer informativt.

Ha en superduper kveld. her blir det nok litt tv titting. Ny svensk krim vet du :-)

Som mine dager er said...

Har vært i Drammen bare en gang jeg, og da ble jeg dessverre ikke så alt for imponert. Men neste gang - når jeg får besøkt stedene du har tatt bilde av her - kan det vel hende jeg er litt mer forgapt ;-)

Nå skal jeg krype i Loppekassen (som min far alltid sa) og få meg litt søvn. Håper jeg da. Ønsker deg en fin dag i morgen. Take care.

FO - 2 said...

Flott serie fra Drammen.
Kjenner meg igjen fra John blogg ja.
Ofte er det slik at man oppdager ting på nytt når man ser det gjennom andres øyne.
Har bare vært såvidt i Drammen en gang jeg.
Tok toget fra Kongsberg, og bytta i Drammen før jeg reiste videre. ;)

Katney said...

It looks like a very chharming excursion. I am glad you found a new point of view.