Sunday, October 26

Sunday Basement clearing and Frognerparken strolling

Somebody may think this blogpost is dedicated to Container Girl, but it is only leftovers from out basement. When the boys first floor are moving out there was a space in the container for us to throw away the well used skibox, old alpine skis and boots, old printers, suitcases, candelabras, empty jam glasses, kitchen utilities, bathroom tiles, table tops, rocking chair, bicycles, and all the other things that in an strange way always end up down there. I just wonder how many containers they have filled up when building NHO´s new head office. We love steal and glass buildings and the Employers Association of Norway has created a beautiful center. Not surprising to hear that they had to quit many graphic artworks when restyling the offices. They made an internal auction, and hopefully you got your K. Thorjussen Lito, Astrid.
Then it is only to stroll down the "Frognerparken" path and return home for preparing Sunday dinner.

7 comments:

Anne said...

3 skikkelig nydelige bilder fra deg i dag. vist var jeg da spent på hva du skulle kaste, måtte jo bare se om noe skulle vært opp av den containeren igjen :-))) for så å bli sendt pakket til trøndelag...

NHO har jeg sett det bygget??? Faktisk ganske så usikker jeg gitt...

Frognerparken ja, der har jeg vært mang en gang, sinnsyk fin plass da, der har vi virkelig noe å være stolt av i Norges land. Sikkert spesiellt fint nå på denne årstiden med alle de fine høstfargene.

Klem til deg i kvelden

Anne said...

Å ja Arne, må ikke tro annet enn at Rune sitt bilde er blitt observert. Vakkert, virkelig.
Man kan jo ikke kommentere i den bloggen der, om man ikke er en del av "klanen" :-((( men denne damen trenger nok litt mer trening først.

Klart blir det jo også litt dumt å kommentere andre sine bilder teknisk når man egentlig ikke har peilng ...

Og i gamle Rhodos by har vi nok vært, foe en 12 år siden tenker jeg. Klart er det plassen en skulle ønske seg tilbake, spesiellt og sjarmerened, ikke minst de brosteinene gjorde inntrykk på meg. (...og en russisk sobel pels... som jeg aldri kommer til å glemme :-((( koster 14.000 kroner den gangen og det var mye penger for meg det da..., eller når skal man bruke en sobel du??? Kjærringa som styrter til og fra jobb med sekk på ryggen på en off road sykkel???)

Anne said...

Fortell meg hvor det NHO bygget ligger, og du får en utmerkelse herfra :-))) se innom!!

Pernille said...

Klart jeg vil holde fotobloggen min på engelsk. Jeg har mangespråklige venner og fotobloggen min er jo til dem også. Jeg sliter litt med å få sagt det jeg vil si på engelsk. Men på fotobloggen trenger jeg bare overskrift, men sender ut en tekst i ny og ne. Det er tanken i alle fall.. Og jeg vil fortsette å ha den andre bloggen også på engelsk.

Når det gjelder innlegget ditt her, så må jeg se at det er nydelige bilder. Hvor meget NHO kastet er vel usikkert, men jeg tror det er bra vi ikke vet det. Ting som er fullt brukbare står vel ikke i stil lenger og da er det bare å kaste. Er det ikke slik de tenker? Kunstverk blir også kastet og det syns jeg er forferdelig. Kan de ikke bare gi det bort til sykhus eller andre sted hvor de kan trenge det. Jeg skjønner ikke hvordan de tenker.

Når det gjelder Frogneparken, så sier jeg bare : Å du så deiligt det er å gå der! Nydelig bilde, Arne:)

Stor klem fra Pernille:)

Anonymous said...

Jasså ja du, har tenkt å gå Containergirl i næringa...Hmmmm, og en roch chair...?

Send den t Hell, tvert.

Og i NHO bygget tror jeg regelen; En pose inn-en pose ut gjelder ;0)

ha en fantastisk tirsdag der under Oslohimmelen!

Anonymous said...

Containergirl skulle den mld være fra da Arne....

Jeg prøver igjen..........

mrsnesbitt said...

could have used the jam jars! LOL!