Tuesday, October 28

If I was a rich man

This morning the newspaper from Ålesund, Sunmørsposten had a picture from Borgundveien where I was born a few years / decades ago.
The first snowfall of the year

Even though the weather in Oslo outside my windows still shows blue sky and sunshine, the temperature is only a few degrades above zero C, and any rainfall will probably give a white cover on the earth here too.

The possibility for snow and also that I am a Scorpion, reminds me of today date, and that within two months I will have found out what my wife had decided to give me for my birthday or christmas. This ad in a magazine may help her in planning.
However. The Youtube video Fiddler on the roof may be a better way to look at it. Dreams vs Reality.
But If I was a rich man, the rules for death duty will be changed next year, so it is best to stay alive throughout the cold season. At least for my children and grandchildren. (text in Norwegian for Norwegian citizens)

4 comments:

9na said...

Vinteren er helt klart i anmarsj... Brr.

Pernille said...

Heisan Arne:)

Vinteren er i annmars og jeg er overlykkelig. Men tenker masse på dere som ikke skal ha så mye kulde. Dere sliter nok når jeg storkoser meg. Litt urettferdig! Men du må bare holde deg frisk vinteren igjennom. Ikke bare for din familes skyld, men for vår skyld også. Vi er mange som er så glad i deg her ute:)

Det med arv og gave-lovene er utrolig vaskelig. Jo det ser greit ut på bildet ditt her. Men så er det kranglefantene da. Jeg setter pris på de små ting jeg får mens de jeg er glad i lever:)

Klems Pernille:)

Unknown said...

Vinteren er ikke i anmarsj, den har ankommet! Selv om jeg bor kun 8mil fra Ålesund, har vi fått mindre snø. Et tynt lag og solen tok det meste i formiddag! Takk og lov. Jeg liker best snø som lander "ferdigmåket".

Randi

Anne said...

Huff, det vinterbildet fra Ålesund du, det var ikke særlig forlokkende nei :-(( Tenk av en slik årstid ligger forran oss..., og da tenker jeg ikke p skiturer i mars, men dårlig brøytede veier, dårlig strøing og alskens faanskap!! Vinteren blir bare tyngre og tyngre synes jeg. MEN det poitive her.. må jo se positive glimt også vel... er jo om man studerer ditt site diagram godt... "arv" kan gis i gave til barnebarn... vet jeg, og da unngås også arveavgift..., men blir vel da kanskje ingen klokke på deg?? :-) Når har du bursdag foressten???

Klokkegal, det er jeg også!! bare til opplysning, driter både i perler og diamanter, men klokker, det er kult..., og de bør være fra Sveits, men sekundviser ja :-)
Nei!! til disse moteur, sier nå jeg.