Tuesday, August 19

Tuesday facts - Berchtesgaden and Eagle´s Nest

Two of my daily followers: John and Ivar have lately posted photos from the world of Mountains.
That gave me an opportunity to share with you some of my experiences from the Alps in 1999. We stayed mostly in Austria, but one day we took a trip to the southern Germany

From Berchtesgaden we drove up the mountainside to Berghof above the village and through tunnel and elevator reached the Kehlsteinhaus or may be better known as the Eagles Nest. The Kehlsteinhaus was an official 50th birthday present for Adolf Hitler. (nicknamed Eagle's Nest by a French diplomat). It is told that Hitler only visited the Kehlsteinhaus twice. He may have had Vertigo.
I felt myself some of the dizziness when I was at the summit, and after that I do not like to go on high areas with open air all around me.At the summityou have the fantastic view down to Berchtesgaden, but as you can experience at Besseggen Ridge it feels being a long way down and the slope is steep. From the same trip I also want to share with you the highest mountain in Austria; Grossglockner (3798 m) but as you see I felt much safer behind the fence at Keiser Franz Josef´s Høhe at altitude 2369m.

7 comments:

Ivar Østtun said...

Stilig. Nå fikk jeg sette det jeg ikke fikk da jeg var der selv. Takk :-)

Rune Eide said...

Nok en gang blir det dokumentert at det ikke er bare Norge som er bratt. Nydelig utsikt, men dystre minner.

Pernille said...

Jeg bare elsker fjell, så da er det en fornøyelse å se/lese om "dine" fjell. Jo brattere og villere fjellene er jo bedre syns jeg om dem;) Nydelige bilder?

Jeg kunne sikkert ha vært truende til å stikke en lite tur utenfor gjerdet i yngre dager. Godt at en får litt mere fornuft med årene:)Men jeg elsker å være på fjelltopper, og jeg skjønner deg godt;) Men man drar bare så langt en føler for selv og når en føler seg frisk og komfertabel. Det siste bildet er jo bare helt skjønt for en "vinterdame" som meg:)

Ha en fortsatt koselig dag, Arne:)

magiceye said...

thank you for sharing this wonderful trip!

GAWO said...

Er det noen steder du ikke har vært?
Mange fine bilder og spektakulær utsikt

Unknown said...

Må si som Gawo her, er det noen steder du ikke har vært Arne.

Meget flott bilde serie.

Berchtesgaden Hotels said...

I visited parts of Germany a few years ago and it is truly one of the most beautiful countries.