Thursday, January 10

Pus, Pusur eller bare Katter

RuneE og Truls hadde begge kjeledyr (les Pus) som tema i sine blogposter for noen dager siden.
Det er vel bare å følge opp dette temaet med de siste (digitale) utgaver av “familiens” Katter.
Som kjent er Katter et problem eller i beste fall en kjempeutfordring for transplanterte. Vi har derfor hverken katt eller fugler her i huset lenger. Det har derimot Rikke og Tor-Marius.
Den grå het Taxi, og de to andre lyder navnene Emil og Ida.


Taxi var alltid på jakt. Som lynne lignet han litt på Sokrates. Det var familiens eller mer presist Trines Champagne farvede hankatt som ved en overtalelse levet sammen med oss i syv år. En klok katt som bodde ni måneder i byleilighet og tre i friluft på hytta. Da vi flyttet til Asia måtte den ende sitt liv på Vetrenærhøyskolen i Trines armer.

Ida og Emil er innekatter året rundt, men trives også på hyttebesøk, i hvert fall sammen.

Pusur er en komikk-katt, og vil du se mer av Pusur klikk på Garfield

4 comments:

Rune Eide said...

Du (og kanskje kattene) har fått en pris - ta en titt...

Lucy said...

Jeg kan ikke leve uten katter.
Har nå en fantastisk pus som heter Dina-Din-Din. Innepus som går i bånd når hun er ute. Hun har hatt en gørr kjedelig tilværelse på ett rom hos en syk dame. Nå er hun ute av apatien og er mors lille lysfontene! (sitat fra ham De vet; han som "pynter seg hver dag fordi han vil være et smykke for sine omgivelser")
Det har aldri vært problemer med katter enda jeg har til tider tatt til meg fremmede katter. Katter har bedre hygiene enn hva man finner på de fleste sykehus, Der, derimot har jeg blitt utsatt for feilmedisineringer og sykehusinfeksjoner som nesten har tatt knekken på meg.
Min nyrelege har aldri frarådet meg
å ha omgang med katter. Jeg er derimot veldig nøye med hygienen. Kattemat - min mat, katteskåler - mine spiseredskaper holdes klart adskilt. Klor og vann på spruteflaske benyttes flittig.
Jeg er nok mer nøye med å skille rene og urene soner, enn hva man finner på sykehus (der du kan oppleve at pasienter med lav immunitet deler do med smittebærende gastro-pasienter).

Noen lever farlig og lykkelig med vin og sang. Jeg lever lykkelig med min pus.

Kerri Farley said...

The kitties are adorable!!!

Andrea said...

The first picture is adorable.