Monday, January 28

Mandag morra blues eller noe slikt

Noen ganger har jeg skrivesperre.
Hva er det viktig eller riktig å poste i dag.
Helt tom er jo hodet ikke selv om det er mandag morgen, men kanskje er denne fokusen på ABC Wednesday og Sky Watch Friday samt den oppkommende Broer som binder med på å fjerne litt av spontaniteten som jeg føler bør ligge i web loggingen. Blir det på en måte viktigere å prestere noe overfor de "andre" der ute, enn å la tankene finne veien til fingrene og tastaturet. Blir loggingen av mine opplevelser her og nå erstattet av tanken om at det bildet eller det temaet må jeg gjemme til "den rette anledning".

Denne veggdekorasjonen eller skulpturen for eksempel. Fridtjof Nansens pass fra 1928 som jeg for første gang la merke til på lørdag. Kanskje er den ny, eller kanskje har den i årevis vært skjult bak parkerte turistbusser ved Rådhuset. Skulle jeg skrive om den i dag, eller skulle jeg ta vare på bildet til F ble onsdagsbokstaven. Gamle Nansen er jo verdenskjent (eller burde være) og ABC Wednesday er jo også informasjon mer enn bilder som på Sky Watch Friday.Og dette skiltet fra en vegg på Ruseløkka. Hva kan det bli til. En større presentasjon av "morsomme" tekster eller et innlegg i debatten om skattlegging av parkeringsplasser i sentrum. Nå foreligger jo ikke forskriftene til denne absurde tanken fra vegsjefen, men hva dersom det var en svensk sau som ville parkere her.
Vel, mandag morra med sperre eller ikke, tekst og blogpost ble det åkkesom.

4 comments:

Rune Eide said...

Det siste skiltet var nå verd en bloggpost bare det...

Anne said...

Vet du... nå har jeg vært veldig alvorlig og veldig lattermild på bare noen sekunder :-)

Takk skal du ha for begge dine synspunkter Arne. Du får meg til å tenke, og DET liker jeg, enten det nå er mannfolk eller kvinnfolk som gjør det. Litt utfordring i det synes jeg, og litt mer enn bare "glansede bilder".

Faktisk litt enig med deg om SWF..., og når de fleste "redigerer", kanskje pusser så på sine bilder før de publiseres, blir det da heller ikke helt sant kanskje... vet ikke helt jeg. Men tanken har nå slått meg (eller er det bare missunnelse for at jeg ikke er så flink med disse fotoredigeringsprogrammer ?)
Hvem vet...

Du fikk meg til å tenke på noe annet også, men det får da vente til fredag (som det sies i reklamen :-)

Klem herfra.

Nessa said...

I can't find a decent translator.

FO - 2 said...

Her var det mange tanker en tidlig morgen.
Vil begynne med å si at det var fine motiv i denne posten da. Og ord til ettertanke. Jeg synest man skal være spontan. Poste og blogge om det som ligger hjertet nærmest og som betyr noe for en, her og nå.
"F`er" finnes det nok av.
Og du snubler no over flere.

Jeg meldte meg på SWF og ABC for at jeg synest det virket inspirerende. Og det er det enda. Å kunne dele sine bilder med andre mennesker fra hele verden som liker å ta naturbilder osv. Jeg poster det som er vakkert for meg og som gir meg selv noe. Det er det aller viktigeste.

Den dagen jeg er lei eller ikke føler at jeg har mer å gi. Ja, da slutter jeg med det.

En kommentar til Anemones kommentar. Ang. redigering av bilder. Jeg redigerer noen av bildene mine. Beskjærer f.eks. Det kan være greit å skjære bort en halv fuglevinge f.eks., som ikke passer inn i motivet. Fotografering er en hobby. Slik som strikking eller frimerkesamling er det for andre igjen. Det er en passjon. Jeg er virkelig i flyt når jeg fotograferer osv.
Og det var fotografen som oppdaget motivet. ;)

Det står i headeren din at det er godt å leve! Jaaaaa!!! :)
Og det er godt å blogge. La det fortsette slik. Blogg etter inspirasjon, her og nå.
Det finnes nok av motiver og temaer.

Lykke til. Både med og uten alfabetet osv. Det er ikke forpliktende, men ment som "sammenkomster". ;)