Friday, November 23

Skrivesperre eller er det kvalitetskrav som tynger

I dag skulle jeg skrive om Kakelinna.
Mens regnet fosset ned i går kveld, og temperaturen skulle opp i pluss 7 grader (det ble 6.6 på Blindern i max), fant jeg frem mine blogposter for ett år og to siden. Hvordan var været da, tenkte jeg.

Så våknet jeg til lettere vær. Ca null pluss, og med potensiale for noen få flere grader i solskinnet utover dagen. Da får Kakelinna vente, selv om jeg nok mener det var årets første som fløy over byen i natt.

Da ble det heller å skrive litt om hva jeg kan tenke meg å gjøre på denne gudskjelovkvelden som Steinfeldt sier i Dagsnytt Atten.
En tur på visningen hos GWPA og titte litt nærmere på de to Heramb-bildene som skal auksjoneres på tirsdag, frister jo. Det ene, er det foto av her, og det heter Norsk og er fra 1953. Den gang arbeidet han seg ut av kubismen, og over i en friere form for abstraksjon, som for eksempes maleriet Gammel eik som ble solgt hos Kåre Berntsen for noen uker siden til 380.000 er et godt eksempel på. Heramb er og blir min favorittmaler.

Siden været er spådd så lovende er det vel en forpliktelse å ta med kameraet og arbeide videre med iPhoto i helgen. Gårsdagen gikk stort sett med til å rydde opp i gamle digitale "ikke så gode" bilder. 500 bilder havnet i bøtta i første omgang, men siden det er 3600 tilbake, trengs det nok en grundigere opprenskning. Synd det ikke er like lett å kaste de gamle dressene som er blitt strammere over maven de siste årene.

Så var det ikke umulig å skrive en blogpost likevel, og etter den hyggelige samtalen med yr.no og met.no, ble det faktisk litt kvalitet ut av det også.

Ha en fin start på helgen.

1 comment:

Anonymous said...

Takk for det og en god helg til deg også.