Thursday, November 15

Gratulasjoner fra nært og fjernt - Takk

Selve 60 års dagen er vel overstått.
Alderen er der fortsatt.
Minnene fra lykkeønskene og hilsenene likeledes.

Fra fjernt og nært har blomster, kommentarer i bloggen, egne blogposter, textmeldinger på mobilen, telefonensamtaler og e-mailer, bilder og videoer bekreftet at det fortsatt finnes folk der ute som både husker at jeg hadde bursdag, og som tok seg bryet med å fortelle meg det. Og mer kommer går det rykter om.
Slikt gleder
.
Helene sendte meg denne videoen med "Happy birthday, bestefar":


Takk for alle lykkeønskningene:
Per Cato og Vigdis, Asbjørn og Anne Katharina, Susie og barna, Anton og Grete, Toril, Rune E, Per Harald og Siri, Truls, Nina V, Atle og Cafe Christiania, Erik og Kirsti, Arve, Harald P, Gunnar R, Gunnar L, Mads, GAWO, Brit, Gerd og Arne, Bitte og Terje, Kittan og Sissel, Tullen, Rikke og Tor, Trine, David og Helene, samt alle de andre via,via hilsenene som ble formidlet.

Som nevnt hadde noen lagt ved bilder sammen med hilsenen, og bildet til høyre på bloggen i dag kommer fra Gunnar R (DNV) som er foreviget i Hanoi Vietnam. Fotoet minner meg om vår første tur til China vinteren 1995, og fotoet jeg den gang tok av ham foran Mao-mausoleet i Beijing. Han må like disse gamle avdøde "heltene".

Det neste bildet er fra Susie i Singapore som sammen med barna har tatt opp gleden ved å skape noe gjennom bruk av farver på lerret. Susies bilde har ingen tittel, men for meg gir det assosiasjoner til Australia og den aboriginske kunsten. Jeg kaller det Toowoomba etter personen i Jo Nesbøs debutbok Flaggermusmannen. Fortsett med malingen i Singapore, familie Valsalan/Cher.
Det siste bildet nedenfor er fra dåpen til Herman og Jakob (barnebarna til Asbjørn og AnneKath). I tillegg til hilsener kom Asbjørn innom på fredag med en flaske Amarone. Denne ble inntatt med velbehag til dagens middag.
Middagen besto av: Forrett: Caprese med Gruner Veltliner fra Østerrike, Lammekoteletter med fløtegratinerte poteter, sukkererter, gulrotflarn og aspargestopper med den italienske rødvinen Amarone. Herlig! At Tullen også serverte ostekake på mandelbunn med bringebær på toppen til godkaffen gjorde måltidet ekstra minneverdig.

1 comment:

Rune Eide said...

It all goes to show: You are a big boy now.

And a popular one, too.