Wednesday, November 14

60 år - En terskel i livet

Den franske maleren Claude Monet har bursdag i dag.
Her markeres hans 160 års fødselsdag med bildet “Impression, solei levant” (Soloppgang) som han laget 25 år gammel i 1872. Det var dette bildet som startet den impresjonistiske retningen i kunsten.
En rekke av mine venner, bekjente og tidligere kollegaer har også bursdag på den 14. november .

Dagen er viktig også for meg. Det er dagen da jeg har lagt 50 årene bak meg og ser mot soloppgangen for det neste ti-år uten å legge for mye vekt på alt det som har vært trøblete i fortiden. "Det er mange skjær i sjøen", skrev Olav H.Hauge i ett av dikta sine, og mange skjær har jeg også kommet forbi selv om det flere ganger har vært nære på. Det er fortsatt godt å leve.

Dagen brukes også til en skikkelig oppussing av utseendet på bloggen. Denne gangen har jeg valgt en åpen lys blå farve i headiingen, samtidig som jeg har gjort skriften lettere å lese ved å bruke sort skrift på hvit bunn. Synet blir ikke bedre med åra.
Den blå farven symboliserer: sandhed, fred, troskab, hengivenhed, forståelse, visdom, inspiration, venskaber, beskyttelse, smertestillelse, har jeg funnet på et dansk nettsted. Det er i hvert fall bra stikkord for de årene som jeg nå står foran.

Til alle mine lesere og alle andre: la oss heve glasset og utbringe jubilantenes skål:
Gratulerer med dagen. Som et lite post scriptum (PS) kan jeg også legge til at dette er min 330 blogpost siden starten i mars 2005. Et lite rundt tall selv om det vel ikke kan kalles noe jubileum.

7 comments:

Anonymous said...

Til lykke med DAGEN!!!!
Rune

Anonymous said...

Hjertlig tillykke, og de beste ønsker for dagen.Bursdagsklem fra Nina Volden

Anonymous said...

Gratulerer med dagen Arne!

Unknown said...

gratulerer med dagen pappa!!

GAWO said...

Gratulerer med dagen :-)

Anonymous said...

Nok en gang, hjertelig til lykke med dagen.
Og nytt utseende på bloggen. Litt lysere og friskere, akkurat som deg!

Anonymous said...

Gratulerer så mye bror.
Vi ses på lørdag