Monday, September 10

Middag for en er også viktig mat

Folk som lever alene (singel in the city) snakker mange ganger om at det er viktig å lage seg ordentlig middag hver dag. Selv om det er hyggelig å spise sammen med andre, og det mange ganger ikke er så lett å gjøre innkjøp til bare en, er jeg denne uken tvunget til nettopp det.

Tullen har måttet dra til Wales, fordi Trine venter sitt andre barn. Denne gangen snakker de om en gutt, men det hjelper visstnok ikke hva angår varigheten på svangerskapet.
Helene (som forøvrig hadde sin første Skoledag på barnetrinnet i dag) måtte bli født allerede etter 25 uker, og denne gangen er det bare snakk om en eller to uker mer. Trines kropp tåler vel ikke lange (normale) svangerskap, så beslutning om fødsel tas muligens i morgen. Nephrologene avgjør om hennes poly-cystenyrer tåler mer, og om barnet er nok utviklet til å tåle å bli født.

Tilbake til middag. Bildet over viser min kokte torsk, med gulrøtter og poteter, som nettopp er inntatt med et lite glass rødvin fra Puglia, Italia.
Bilde nedenfor viser mine nystekte fiskekaker (torsk og sei) med finsnittet purreløk. De får bli middag senere i uken. I tillegg har jeg lagt salt fårekjøtt i vann slik at nok en middag (potetball?) er forberedt mens vi venter på valgresultatet. Det blir en lang natt.

1 comment:

Lucy said...

MMMmmm...!
Mat er godt! Spesielt å spise.

Men Arne! Hvis du lurer på hvorfor det bare er jeg (nesten) som kommenterer hos deg, da bør du få vite at det er svært komplisert å komme inn som kommentator. Jeg må f.ek alltid gå via bloggen tl Rune der han har en link til "Registrer deg" som Google-ident.

Hilsen Lucy