Friday, September 21

En liten del mangler - Sporløst borte

Et uhell i hverdagen skaper ofte større problem enn man skulle tro. Med lite hår på hodet, men med daglig dose av medisiner for å holde avstøting borte, har også jeg behov for å barbere meg. Hår vokser fort på slike som oss, selv om jeg ennå ikke har hørt at noen har fått håret tilbake.
Hals, nakke og bakhoode trenger, om ikke daglig, så hyppig vedlikehold. Høvel har vært anvendt tidligere, men i det siste har min effektive Philishave gjort nytten. Så også i dag morges.

Men, så kommer det vanlige, min evne til å miste saker jeg holder i hånden. Det har sannsynligvis noe med konsentrasjonsevnen å gjøre (er svekket), og i et forsøk på å rense/børste de enkelte delene i maskinen, faller barbermaskinen ned på mitt (3,7 kvm) store badegulv og løser seg opp i sine enkelte bestanddeler. Noen deler er lett å se. Andre må jeg lete etter, men et "knivhjul" er og blir borte. Hvordan er det mulig å forsvinne på et så lite bad? Dessuten er jo badet tett, med sertifisert membran og hele fliser.

Jeg har alltid undret meg over at rørleggere og elektrikere er så store i kroppen. De som skal krype og bøye seg inn mellom all slags krinker og kroker og til og med få gjort et skikkelig håndtverks arbeid, er " nesten alltid" svære mannfolk. Jeg kommer knapt nok ned bak sisterne og vaskeservant. Når det er rør i veien blir det ikke lettere. Og den lille delen er sporløst borte.

Kanskje skal jeg bare la hår og skjegg gro fremover og håpe på at en dag dukker delen opp av seg selv. Nok om det, dette var morgenens hverdagshistorie fra heimen.

2 comments:

Anonymous said...

Det minner meg om da en kamerat og jeg som 10-åringer prøvde å reparere hans elektriske tog som ikke ville gå. Vi skrudde alt fra hverandre, snudde og vendte på det og lot som vi kunne det og satte det sammen igjen. Det var bare det hadde vi hadde en fjær, to skruer og tre mutre til overs.

Men toget hadde aldri gått så fort som etter dette.

GAWO said...

Kanskje "knivhjulet" gjordet et kjempehopp? Spratt fra gulvet og rett i vasken og ned i sluken. Du må skru opp "kneleddet" og lete der. :-)